"החלטת שר הפנים – החלטה בולשביקית"

    שלום בידרמן No Comments on "החלטת שר הפנים – החלטה בולשביקית"
    10:36
    14.05.24
    אתר קול חי No Comments on יום שכולו תורה: הצטרפו לשיעורי ה'בר בי רב'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי מקרקעין, ההחלטה של שר הפנים גדעון סער לאפשר לעיריות והרשויות המקומיות להפקיע קרקע לצורך השכרה לדיור בר השגה, הינה החלטה בולשביקית שמשמעותה לקיחה מהציבור קרקע שנועדה במקור לצרכים אחרים, זאת בשם הפופליזם של התאמתה לדיור בר השגה.

    "מניתוח שערכה המחלקה הכלכלית במשרדי אין שום מניעה להשתמש לצרכי השכרה לדיור בר השגה בקרקע ציבורית שהינה כבר היום בבעלות העיריה או הרשות המקומית, וזאת תוך ניהול ציבורי יעיל של המקרקעין הזמין הנמצא כבר היום בבעלות העיריה. לחלופין אין שום מניעה לאפשר לבעלים פרטיים של קרקע בעיריות וברשויות המקומיות, להשתמש בקרקע שברשותם למטרת בנייה לצורך השכרה לדיור בר השכרה.

    החלטת שר הפנים משמעותה בזבוז משווע של קרקע שנועדה לצרכים אחרים, היא תהיה כרוכה בעלות אדירה, בזבוז אדיר, שלא לדבר על כך שהחלטה זו משקפת תפיסה בולשביקית ואנטי דמוקרטית מובהקת ולהערכתי היא לא תעמוד בשום מבחן משפטי סביר. עדיף, לטעמי, ששר הפנים, המסיים בקרוב מאוד את כהונתו, יתמקד בשארית הימים שנותרו לו, בנסיון לסייע באופן אמיתי לחלץ את הנושא הקריטי של תכנון קרקע זמינה לבנייה מהבוץ העמוק שבו הוא נתון ולשתף פעולה עם משרדי השיכון והאוצר בנסיון לפתור באופן כולל את משבר הנדל"ן.



    0 תגובות